Hem dormit al costat del cotxe, en l'aparcament dels Llanos de l'Hospital. (foto 1)

Aquest cop ens disposem de fer un tram curt doncs a la tarda- vespre els serveis meteorològics han previst pluges i sort que ens ho hem cregut doncs així ha estat. La resta del dia hem tingut un dia molt assoleiat però amb un fort vent poc recomanable per a crestejar.

Hem pujat cap a l’Ibón de Gorgutes (foto 2) fins al punt de la cresta on ens havíem quedat. (foto 3) De fet és un possible punt de pas per pujar a la Tuca de la Glera. Accedim a la canal per un pas fitat. (foto 4). Aquesta canal un cop arriba a la cresta entronca amb una altra de la cara nord que puja fins al cim de la Glera.

Jornada 55: Tram després de la Tuca de la Glera (2492m) - Pic de Mall Pintat (o Pic de Puerto Vielho) de 2842m
Temps total
Temps parcial
Descripció
fotos
GPS
00:00
00:11

Estem al mateix punt on ens va deixar el ràpel, tocant a una canal que puja fins la cresta.

Només sortir trobem un petit esperó (foto 5) que ens obligaria a fer un ràpel d’1,5m, que l’evitem vorejant-lo per l’esquerra. La cresta és retallada. El fort vent ens fa la guitza i dificulta bastant l'avanç

Baixada delicada.(foto 6 i foto 7)

00:19

Seguidament trobem una altra punta que també la superem per l’esquerra.

Tocant al coll una fita, la 331. (foto 8)

Que en feia de temps que no en trobàvem cap!!!

00:30
00:37

Port de la Glera 2364 m (foto 9 i foto 10)

Molt bon punt per avituallar-se d’aigua i bivaquejar si cal. Hi ha aigua a uns 15 metres del coll en un rierol que desguassa cap al l’estany a la banda de Benasc.

En el port hi ha varies cabanes (foto 11), alguna encara amb la coberta.La divisòria no continua pel fil de la cresta pedregosa sinó que puja per les gespes de la nostra esquerra fins dalt on la cresta ja ha perdut pendent. (foto 12)

Superades les 3/4 parts de la pujada des del coll al cim hi ha un crestall amb una canal a la dreta que desguassa cap al nord, cal seguir per sobre la cresta que és la divisòria, no és gens difícil, només l’arrencada.

01:07
00:03

Pic Sacroux 2671 m Bones vistes cap als pics dels Malls i el Pic de Bom, (foto 13) també cap a Occitània. (foto 14)

Segueix una cresta fàcil amb pujades i baixades poc pronunciades.

01:18
00:08

Passem pel costat d’un pluviòmetre. (foto 15)

Detall de la pujada fàcil després de passar el pluviòmetre (foto 16)

01:26
00:02
Coll herbós amb una antiga paret de pedra seca que fa difícil de deduir-ne l’ús.(foto 17)

01.28
 00:06
Cimall 2661 m (foto 18) Amb bones panoràmiques el Lac Célinda. (foto 19)

01:34

Bretxa 2642 m (foto 20)

Pas de III+ (foto 21)

La cresta continua amb algun tros aeri (foto 22)

01:42
00:15

Cimall 2680 m (en el nostre mapa de l'editorial Alpina, aquesta cota està anomenada com a Pic de Bonneco. Nosaltres ens estranya que este cim amb tant poca entitat, tingue nom quan hi ha al costat un altre cim més alt i ben separat (per un ràpel) que no tingue nom (foto 23). Per això hem optat per situar aquest nom en el següent cim.

Trobarem passos delicats de baixada. (foto 24 i foto 25)

01:57
00:12

Bretxa amb bon pas cap a la cara nord i el Lac Célinda. (foto 26)

Per continuar , i primer progressarem decantant-nos a mà dreta, (foto 27) després per mà esquerra (foto 28) tornant al fil de l’aresta fins a dalt.

02:09
00:38

Pic Bonneco 2728 m (foto 29 presa des del cim, mentre preparem el ràpel, foto 30, on veiem una imatge del pic, baixant des del Mall Printat)

Fem un ràpel de 20 metres (foto 31) que ens deixa fins on podrem seguir desgrimpant (foto 32) La desgrimpada fins a la bretxa és vertical i la roca no massa bona .(foto 33) doncs és molt descomposta.

El primer tram del ràpel també es pot fer caminant, però la roca bona per muntar-lo està gairebé al cim. Recomanem muntar-ne un de 40 i baixar-ho tot rapelant fins a la bretxa.

02:47
00:19

Coll 2711 m Hi ha escapatòria cap a l’Hospital de Benasc.

Tot seguit cal progressar per un crestall molt descompost sobretot de mal fer quan s’ha de baixar una mena d’agulla. (foto 34 i foto 35) Potser seria millor muntar un ràpel d’un 15 m.

03:06
Bretxa, l’última abans del cim.A partir d’ara és caminar.   74
03:08
00:08

Pic d’Estauas 2750 m. (foto 36, presa baixant del Pic de Puerto Viello o Mall Printat)

Boniques vistes vers el Lac de Port Vieil. (foto 37)

Tot caminar fins al coll següent. (foto 38)

03:16
00:11

Puerto Viello 2632 m. (foto 39) Molt bon pas per ambdues bandes.

Seguim amb una grimpada fàcil amb millor roca que la de l’Estauas per arribar a un tram horitzontal (foto 40 i foto 41)

on veiem les parets del Mall Pintrat amb unes vetes característiques. (foto 42)

03:27
00:13

Base de la paret del cim. 2679 m Roca molt bona. Granit molt clar.

Grimpada de III (foto 43)

03:40
00:02
Lloc on s’acaba la zona de grimpada i es puja bàsicament caminant fins al cim (foto 44). excepte algun punt de l’últim tros que cal grimpar tot i que segueix essent molt fàcil.
03:42

Pic de Mall Pintrat o Puerto Viello 2842 m. (foto 45 amb el Massís de la Maladeta al fons, i foto 46, amb el crestall de la Vall de Remunye, per on haurem de continuar)

Bones vistes de la vall de Remunye i el seu entorn. També de les valls dels Plans de l’Hospital i vers la de Benasc.Com del massís de la Maladeta especialment la cara de l’Alba.

Des del cim veiem el fons de la vall amb l'Hospital de Benasc (Foto 47 i foto 48) cap a on ens haurem de dirigir per arribar a l'aparcament dels Plans de l'Hospital on hi tenim el cotxe. Amb 1:35 serem baix.

La baicada es fa per una cresta fitada, rocosa en la seva part superior i herbosa quan s'acosta al camí que puja dels Llabnos del Hospital cap al Port de la Glera.