Que hem passat la nit dormint és un dir, és clar, ja que ens hem passat la nit del lloro tremolant fins que es féu de dia (foto 1). Les hores passen molt a poc a poc quan fa molt de fred i bufa molt vent. Hem dormit sota d'uns rocs, cadascú al lloc que ha pogut, ja que no hem trobal cap llosa grossa o forat prou gros on entrar-hi tots dos. Ens hagués agradat trobar un únic lloc per aprofitar l'escalfor dels cossos, però no hi ha hagut sort. Vaja quina nit! La jornada d'avui la comencem escalfant-nos amb els primers rajos de llum...

Jornada 48: Pic de Salenques (2992 m) - Coll de Salenques (2807 m)
Temps total
Temps parcial
Descripció
fotos
GPS
00:00
00:06

Pic de Salenques (2993 m)(foto 2) Comencem el descens baixant per una zona gens arestada, però llisa i dreta, arribant a una primera agulla. Trobem un pas de III.

Des d'aquest cim tenim molt bones vistes cap al Massís de l'Aneto i de la la Maladeta, amb les espectaculars crestes de Salenques, Tempestats... que ens espera a la jornada següent (foto 3).

00:06
00:20
Agulla. Ens encordem en ensamble per passar el tram que ve a continuació, ja que és molt exposat. Fem un descens amb una desgrimpada exposada amb passos de III+ a IV-. (foto 4)
00:26
00:35

Punta sota l'agulla (foto 5).

Continuem baixant amb una dresgrimpada difícil i delicada. (foto 6)

01:01
00:10

Evitem un altre tram molt difícil fent un ràpel per la nostra esquerra (foto 7), i seguim lleugerament per sota de les roques cimeres de la cresta, per evitar fer un altre ràpel

01:11
00:09

Pas previ a una placa aèria.

Aquesta placa es desgrimpa pel fil. (foto 8)

01:20
00:37

Coll (2891 m). En aquest coll hi ha pas cap a la Vall de les Salenques i Vall de Barrancs.

Des del coll, arribem a una roca piramidal, des d'on muntem un ràpel de 28-30 m. (foto 9)

01:57
00:24

Bretxa baix del ràpel. Hi ha pas cap a la Vall de les Salenques (foto 10).

Ara ens trobarem una agulla. La continuació de la cresta és molt difícil. Pujarem l'agulla fent passos de IV-,

Agulla.

La part de dalt de l'agulla (cim) té un dit menut molt característic. (foto 11)

02:21
00:31

Bretxa sota l'Agulla. Continua una escalada que afrontem amb un llarg de 30m per la vessant nord (dreta) amb algun pas de IV-. (foto 12)

02:52
00:03
Cim de l'agulla. ( o punta)

02:55
00:16

Agulla. Hi trobem un pitó amb el que muntem un ràpel (foto 13) d'uns 15m per baixar cap a la cara nord de la cresta, una mica més avall de la bretxa. (foto 14)

03:11
00:11
Sota la Bretxa. (2881 m) D'es d'on ens ha deixat el ràpel continuem remuntant amb alguns passos de III- cap al fil de l'aresta.
03:22
00:11
Penúltim cimal ( 2931 m) abans del pic que hi ha sobre el Coll de Salenques Ara podem progressar caminant.
03:33
00:24

Cim de l'Agulla de Salenques (2928 m) És l'últim cim abans del Coll de Salenques. Aquest és lo cim (amb la seua carena) el que ens privava la visió dels frontals dels nostres companys avitualladors la nit anterior.

Per arribar al coll, anem desgrimpant, amb algun salt (foto 15) i algun pas de III-. Baixant, hi ha una punta o bloc que demana de fer un ràpel curt evitable per l'esquerra.

03:57

Coll de Salenques (2814 m GPS) (foto 16 - Visió del Coll de Salenques des de la Vall de Barrancs mentre baixàvem cap a Aigualluts)

Avui

Quan arribem al Coll de Salenques trobem als companys avitualladors (foto 17). Gaudim de l'aigua que tanta falta ens fa, i que vam acabar-la la tarda anteriror. Feia moltes hores que anàvem amb la boca seca , senyal que indica deshidratació. Un bon àpat, mentre ens hidratàvem de valent i preníem el sol, ens va tornar a refé.

Vam decidir no continuar i baixar cap a Aigualluts i el Pla de la Besurta (foto 18), on hi teniem els cotxes que els avitualladors havien canviat de vall, uns dies abans.