Si les dues etapes anteriors les havíem fet per la Vall de Gerber ara pugem cap al Còth der Lac Glaçat per la Vall de Randa, així anem coneixent aquestes meravelloses valls de la cara nord del Parc Natural d’Aigües Tortes-Sant Maurici. Triguem 3 hores des d’on s’ha de deixar el cotxe fins al coll. Els companys que ens fan l’avituallament són l’Àngel i el David. (foto 1)

Jornada 36:  Còth der Lac Glaçat – Port de Ratera d’Espot
Temps total
Temps parcial
Descripció
fotos
GPS
00:00
00:27

Còth der Lac Glaçat 2587 m. (foto 2)

00:12
Cota on girem vers l’oest des d’on es veu el vessant de Sant Maurici, el Refugi d’Amitges...Per pujar fins aquí la cresta ha estat molt fàcil, en força ocasions el camí s’hi ajunta. Ens escapem a fer els dos cims d’Amitges amb ¼ d’hora d’anar i tornar doncs ens queden fora del nostre recorregut.No recollim aquest temps en la memòria general. Són bones talaies per contemplar l’entorn. (foto 3)
00:39
00:40

Tuc de Saboredo 2824 m. Per continuar s’han de muntar dos ràpels un d’uns 15 metres i un altre de més llarg fins al fons de la bretxa. Els dos estan equipats. (foto 4)

01:19
00:20

Som a la bretxa. Hem plegat el material i comencem a grimpar.

1r accedirem a la paret passant per sota d’un gran roc (foto 5). Puja dret però no veiem la necessitat d’encordar-nos de moment. (foto 6)

01:39
00:08

Un cop la cresta es fa horitzontal és el tram més delicat. Ens encordem. Hi ha un parell d’agulles amb un pas de IV. (foto 7)

01:47
00:32

Hem passat tots dos pleguem cordes i continuem ara per cresta aèria però sense necessitat d’encordar-se. (foto 8)

02:19
00:10

Arribem a una tercera agulleta després de la 1a més alta. Evitem una desgrimpada difícil per la dreta. En general és fàcil. II-III tota l’estona. (foto 9)

02:29
00:25

4ª agulla abans d’una bretxa profunda. (foto 10)

02:54
00:45

Muntem un ràpel de 45 m. A la ½ de la bretxa hi ha una instal.lació (a uns 2 metres a la dreta de la vertical) per si volem dividir-lo en dos trams. (foto 11, foto 12)

03:39
02:00

Som a baix del ràpel.

Després de plegar cordes comencem a remuntar la bretxa. Ara continuem per un tram d’escalada. Hi ha un “espit” a baix a la banda dreta de la bretxa que ens marca l’inici de la via de V. També trobem un pitó pujant i a dalt una reunió amb un “espit” i un clau. Es tracta d’un llarg de 25 metres. (foto 13)

05:39
00:10

Som d’alt el cimall després de l’escalada.

Un cop feta aquesta i recollit el material la progressió és d’un quart d’hora fàcil amb passos de II-III. (foto 14) Vistes vers la cara nord, la boira va tapant les crestes i es tornen a obrir sortint llucades de sol.

05:49
00:11

Coll.

Baixada molt fàcil. (foto 15) Una agulla guarneix aquest coll.

06:00
00:17

Punta d’Estasen 2768 m. Pujada fàcil per herbei i pedres. (foto 16) La imatge vers l’est des del cim permet veure bona part de la Cresta de Saboredo

06:17
00:05

Coll. Desgrimpada entretinguda i un 1r tram aeri II-III. (foto 17)

06:22
00:04
Coll poc marcat amb escapatòries de la cresta per ambdues bandes. Continuem per l’esquerra del coll per tornar al fil de l’aresta. Si es puja directe un pas de III.
06:26
00:30

Cimall. Desgrimpada entretinguda (foto 18) que es fa impossible i cal muntar un ràpel.

06:56
00:06
Collet. Malauradament se’ns encalla la corda del ràpel i estem molta estona tibant des de diferents angles. Com que era el capvespre se’ns hi fa de nit. La deixem penjada per anar-la a recollir a dalt l’endemà.
07:02
00:20

Últim crestall (foto 19) La baixada és delicada per l’aresta.

07:22
Port de Ratera 2543m on hi ha l’Equip de suport.

Sopem i passem la nit amb els nostres amics. La lluna plena es reflecteix a l’estany on agafem l’aigua, just al costat de la seva tenda. (foto 20)