A la nit passen molt fred. En Joan tremolant i l’Albert aixecant-se per fer-se fregues a les cames i fer salts per entrar en calor. La seva motxilla és més curta i no li cobreix les cuixes. Ens desperten amb els crits que un pastor fa al seu gos d’atura per menar el seu ramat. És sorprenent com pugen tan amunt. El solens escalfa ha passat el malestar de la nit. (foto 1)

Hem de decidir que fem i optem per continuar una etapa més amb els quatre fruits secs que ens queden d’ahir.

En Jaume i l’Àngel de Premià avui eren els que formaven l’equip de suport. Havien arribat a les 9 del matí! No tenien però notícies nostres perquè  en Xavi i la Carme avui sí que havien arribat a l’estany de Clavera i entre pujar i baixar havien trigat lo seu. Ells duien l’emissora i no han arribat al cotxe que teníem al Pla de Beret fins a la tarda –potser les 4-. Aleshores s’han posat en contacte amb nosaltres i els hem dit que ens pugessin el material i el menjar al Trauc de Lesca. Mentre nosaltres baixàvem del Pic de Cornave resulta que ens veien i era bonic. Nosaltres prop del coll també els hem vist que pujaven però com que es feia fosc perquè el cel s’havia tapat molt i començava a ploure han decidit deixar-nos el material a uns 150 m del coll i tirar avall per por de la pluja i que se’ls fes fosc. No duien llanternes ni capalines!!  Al veureu no ens ho acabàvem de creure però hem baixat ràpid per por que se’ns mullessin els sacs i passéssim una nit més sense descansar bé. De fet ens ho han deixat gravat al mòbil el perquè guillaven però no tenim bateria i ens hem quedat una mica parats.  Ha estat un falsa alarma i tot i que plovia ha parat de seguida i la negror del cel també ha escampat aviat. La cosa bona i que a pocs metres d’on ens han deixat les coses el rierol comença a rajar.  Tindrem aigua per fer uns bons àpats, per fregar els atuells, per veure, quin luxe. A més a més hi ha unes grans roques que en cas de vent ens hi podrem refugiar. Després d’un bon sopar. Hem buscat un jaç i hem gaudit dels nostres sacs i fundes de bivac, a la nit ha plogut però hem descansat. He descobert que la meva funda no és prou impermeable doncs m’he mullat una mica .

Jornada 29: Coll dera Clavera – Trauc de Lesca
Temps total
Temps parcial
Descripció
fotos
GPS
00:00
00:12

Coll dera Clavera 2522 m. Rera el coll veiem l’Estany  Long i un incendi forestal (foto 2) passat el collde Bacheres que deixaran cremar durant tot el dia,llàstima perquè era un dels llocs on el bosc pujavamés amunt. Ens obserba un isard encuriosit.

Pugem vers una cota sense nom on hi sorprenem un isard. Progressió fàcil.

00:08

Cim 2614 m. (foto 3: es veuen els dos cims sense nom)

Progressió molt fàcil

00:20
00:10
Coll 2570 m.Veiem molt bé la vall per on puja el TRF i ens hauria d’haver pujat l’equip de suport. A continuació, tram de cCresta fàcil, però més rocosa.   99
00:30
00:12

Cim 2592 m. (foto 4: imatge presa el dia anterior d'aquesta part del recorregut en que estem ara)

100
00:42
00:20

Arribem a un 1r collet d’una seqüència de petites cotes.Tot seguit  arribem a tram de roca blanca amb passos de II.2n (foto 5)

Trobem un altre collet abans de la pujada forta. 2503 m. Després trobarem un pas de III+ esportiu de bona roca.

101

102

01:02
00:33

Cim 2578 m. Ve un tram de cresta força horizontal, amb un pas de III+ de roca podrida, molt descomposta, que ens porta a un tall.

Tall de cresta que impedeix continuar. Muntem un ràpel d’uns 22 metres. (foto 6)

103
01:35
00:19

Un com baix, i havent baixat el ràpel (cota 2559 m) trobem una agulla d'uns 5 metres i passos de III amb roca clara (foto 7)

Continuem pel tram de roca blanca amb passos de III+ i IV (foto 8) i posteriorment amb roca descomposta, molt variable en general. El tram final és una grimpada amb passos de II.

105

106

01:54

Pic de Cernalla 2590 m.

Sortint, primer trobem cresta i després herbei o prat.

107
02:06
00:03
Cimal 2691 m. Un falciot passa sellant l’aire fent-li fer un espetec. Continuem avançant per herba.   108
02:09
00:10
Collet 2564 m. Sota el collet hi ha un llac molt bo per a banyar-se, veure o dormir-hi a la vora. (foto 9) 109
02:19
00:09
Collet i cresta de roca amb un parell de passos de III al principi de l’aresta fàcils d’obviar-los. Arribarem per herbei a l’avantcim   110
02:28
Avantcim.   111
02:34
00:07
Petits trams aeris amb algun pas de II.   112
02:41
00:09

Tuc dels Tres Comtes 2681 m. Ara cal baixar força en direcció nord doncs vers l’oest s’obre el Clotde la Gireta (foto 10). La carena s’observa fàcil fins alTuc de Mill. (foto 11) Ara cal travessar una colla de turonssuaus.

113
02:50
00:06
Coll (2519 m.) entre el Tuc Blanc i el Tuc dels Tres Comtes que ens permetria baixar al llac.   114
02:56
00:15
Coll per on creua el GR. A la dreta ens queda el Tuc Blanc que no és divisòria d’aigües.   115
03:11
00:18
Coll 2509 m. Veiem el Refugi a la cara nord que té asobre un tancat de bestiar. Turó amb la fita 420 bis. S’ha girat un fort vent. (foto 12) Ens sorprèn una congesta prop de nosaltres per la cota baixa en que està.

116

Collet 2577 m o inflexió de la carena on arrenca lapujada més forta.   122
04:14
00:03
Cota 2698 des d’on es veu per 1r cop una vistacompleta del Pla de Beret. (foto 13) 123
04:17
Coll abans de la pujada forta   126
04:50
00:12

Tuc de Mill o Pic de Barlonguèra. 2802 m. Vèrtex Geodèsic. (foto 14)

127

128

05:02
00:53

Pic de Cornave 2576 m. Granit!

Un pas de desgrimpada delicada IV- Una cresta molt definida marxa cap a la dreta nosaltres anem cap a l’esquerra. A ¼ d’hora d’inici de la baixada trobem un tros molt podrit de cresta, és un tram curt però molt complicat i perillós, la cresta és aèria força pendent i molt descomposta. En l’últim terç de cresta trobem algun pas de II.

129
05:55

Trauc de Lesca 2344 m. Un coll molt bonic per a fer-hi estadaverd, amb bones jaces. A nosaltres però ens plovisqueja i ens amaguem rera unes roques a la banda occitana. (foto 15) Hi arriba una vall molt profunda i verda i es veu el camí que puja al Port de l’Orla.

Avui

En Jaume i l’Àngel de Premià avui eren els que formaven l’equip de suport. Havien arribat a les 9 del matí! No tenien però notícies nostres perquè en Xavi i la Carme avui sí que havien arribat a l’estany de Clavera i entre pujar i baixar havien trigat lo seu. Ells duien l’emissora i no han arribat al cotxe que teníem al Pla de Beret fins a la tarda –potser les 4-. Aleshores s’han posat en contacte amb nosaltres i els hem dit que ens pugessin el material i el menjar al Trauc de Lesca. Mentre nosaltres baixàvem del Pic de Cornave resulta que ens veien i era bonic. Nosaltres prop del coll també els hem vist que pujaven però com que es feia fosc perquè el cel s’havia tapat molt i començava a ploure han decidit deixar-nos el material a uns 150 m del coll i tirar avall per por de la pluja i que se’ls fes fosc. No duien llanternes ni capalines!! Al veureu no ens ho acabàvem de creure però hem baixat ràpid per por que se’ns mullessin els sacs i passéssim una nit més sense descansar bé. (foto17) De fet ens ho han deixat gravat al mòbil el perquè guillaven però no tenim bateria i ens hem quedat una mica parats. Ha estat un falsa alarma i tot i que plovia bastant, ha parat de seguida i la negror del cel també ha escampat aviat. La cosa bona i que a pocs metres d’on ens han deixat les coses el rierol comença a rajar. Tindrem aigua per fer uns bons àpats, per fregar els atuells, per veure, quin luxe. A més a més hi ha unes grans roques que en cas de vent ens hi podrem refugiar (foto18). Després d’un bon sopar. Hem buscat un jaç i hem gaudit dels nostres sacs i fundes de bivac.

A la nit ha plogut però hem descansat. He descobert que la meva funda no és prou impermeable doncs m’he mullat una mica .