La campanya d’aquest estiu ha consistit en fer el tram que va des del Clot de Salibarri (Estany de Romedo de Baix - Broate al Pla de Boet). El punt on vàrem acabar el curs passat no era de fàcil accés doncs hi ha un bon desnivell des del punt més proper on hi arriben els vehicles que és l’estany de Romedo de Baix, amb l’agreujant que la pista que hi arriba només es pot fer llogant els serveis d’un Jeep doncs és una pista privada!! Al preu de 18 € si vas colla o de 125 € si vas sol !!!. Per estalviar costos nosaltres el 1r cap de setmana que hi vàrem pujar el 1r dia vàrem fer des de la Presa de Montalto a l’aiguabarreig entre el riu de Romedo i el torrent del Clot de Salibarri sota l’estany de Romedo de Baix. Hi trigàrem 2:15 h. El recorregut és molt bonic doncs passa per la cabana i els Plans de Boavi per enfilar-se cap a l’esquerra a l’alçada del pont endut pel riu que trenca cap a Broate. Tot i que el camí és poc fressat a partir d’aquest punt està molt ben fitat. Un cop baixem i creuem el riu Romedo les fites escassegen i el camí en alguns punts és poc definit. A nosaltres una pluja fina ens ha acompanyat. Molt a prop de l’aiguabarreig del torrent de Salibarri i el riu Romedo hi ha una cabana de pastor en força bon estat on ens hem aixoplugat fins que ha passat la pluja, aleshores hem acampat a l’altra banda del riu Romedo a sobre d’uns herbeis molt planers al costat d’uns molserars humits. El dia següent hem anat fins a l’arrencada del camí de Salibarri que està senyalitzat amb marques verdes. S’enfila per la banda esquerra del torrent pujant molt fort tot i separant-se del barranc del torrent. Quan el pendent perd inclinació ja veiem la silueta del Certescant que treu el cap cap a ponent (foto 1). Les restes d’una barraca quadrada posada en una balconada de la vall de Salibarri ens donen la benvinguda a aquest bell i solitari paratge del Pirineu amb la seva col.lecció de barraques de pastor que esquitxen els caos de rocs amuntegats vora les pastures frescals. Travessem tota la clotada per arribar al collet 1:55 h on fa un any vàrem signar la treva del nostre repte personal anar travessant el Pirineu per la gropa del cavall.

Jornada 21: Cresta de Salibarri ( prop del Pic de Broate ) - Port dels Tres Comtes
Temps total
Temps parcial
Descripció
fotos
GPS
00:00 00:10 Estem al Collet de la Cresta de Salibarri, i comencem escalant una 1a agulla per una canal herbosa molt evident (foto 2) amb passos de II i III (foto 3) arribant a la cota 2674 m.

00:37 00:27

Punta de 2674m.

Baixem vers el Port de Salibarri que està fitat amb algun tram aeri però sense dificultats abans d’arribar al coll un pas delicat de II-III. (foto 4)

00:40 00:24

Port de Salibarri.

Sortida del coll i al cap d’uns 12 minuts de l’arrencada, trobem passos de II-III (foto 5) . a banda esquerra.

01:04 01:44

Pic de Salibarri 2609 m. Aquí la cresta canvia de direcció i s’orienta vers l’oest. Progressem encordats doncs la cresta és aèria i hi ha alguns passos de III+

02:48
00:36

Punta del Port 2548 m.(Foto6) Bona vista cap a l’oest. Davant per davant Certescan i al seu darrera el Ventolau i el Mont-roig (foto7) .Les Roques estan molt pintades de líquens verdoses.  Ara la direcció de la cresta torna a canviar de direcció i s’adreça cap al nord, nord-est.

03:24
00:09

A vint minuts del cim s’arriba a dos collets contigus fitats i amb 9 minuts més som a la cota 2514 abans del Port. Abans d’arribar al coll del Port evitem un ràpel per      l’esquerra. Amb 7 minuts més s’arriba al Port de Salibarri per on hi passa l’Alta Ruta Pirinaica HRP el PC o sender de la Porta del Cel i el GRTransfronterer.

03:33
00:12
Collet.
03:45
00:08
Coll amb una paret de pedra foguera –quars- quesepara les dues vessants. Per  arribar-hi cal trobar un baixador poc evident per l’esquerra fent una mena de diagonal.
03:53
00:15
Dos collets més el 2n l’hem desgrimpat per l’esquerra.Renglera de pedres que tanquen el collet. A partir d’aras’afua molt.
04:03
00:05

Collet al que hi hem baixat per l’esquerra. Si se segueixescrupulosament el fil de la cresta hi ha un ràpel curt.Dues o tres agulles al collet.

04:08
00:21
Avantcim amb un pas de III-.Tuca de Salibarri 2638 m (foto 8).
04:29
00:08
Port de Lladorre 2447 m (foto 9) . Un ramat d’ovelles que descansaven amagant-se del fort sol s’inquieta amb el nostre pas.
04:37 00:16 Collet abans de Les Tuques
04:53
00:11
Cim de la 1a Tuca 2556 m (foto 10 : vista general des del Coll d'Aulús)). Fa de mal baixar.
05:04
00:08
Cim de la 2a Tuca 2571m. Baixada entretinguda. (foto 11)
05:12
00:25
Tercera cota de Les Tuques.  Aquesta també té un mal baixador. Zona d’agulles, muntem un ràpel (foto 12), sembla que per l’esquerra hi havia una escapatòria.
05:37
00:52
Coll 2538 m.
06:29
00:08

Hem superat un pas de III+ que porta al cim. Es tracta d’unes dents al mig de la cresta.

06:37
00:27

Pic dels Tres Comtes 2658 m. Últim cim i el més alt de la nostra jornada. (foto 13)

07:04
Port dels Tres Comtes 2553 m. Llacs a la vora a la part occitana. (foto 14)

Avui hem

Aquí acabem la nostra tirada d’avui ens resta un llarg descens fins al cotxe poc per sota del Port trobem un escorriol d’aigua que l’Albert aprofita per omplir la cantimplora que ja s’havia buidat i mengem quan arrenquem ja són les 7 de la tarda! D’aquí a la tenda hi estem 1:54 h (foto 14), desparem refem motxilles i sortim al cap de mitja hora. Falten 5 minuts per 2/4 de 10. Tirem ràpid avall per aconseguir arribar al punt on es travessa  el riu Romedo amb una mica de claror. Ho aconseguim. Arribem al cotxe –Pantà de Montalto- a les 11:10 de la nit. Déu n’hi do de la jornada d’avui!!! Estem contents ha estat un tram de cresta variat i bonic. Teníem la impressió que havíem superat un escull on havíem topat el curs passat.