Ha estat plovent gairebé tota la nit. Amb un temporal de vent i trons que ens ha “curtit” per als bivacs (foto 1) a les altures. L’equip d’avituallament que dormia dins la tenda no se’n sabien avenir que nosaltres aguantéssim allà a la intempèrie. Els semblava que el vent els havia d’arrencar la tenda en un moment o altre. Quan ha parat de ploure ens hem aixecat, hem esmorzat i hem fet temps per veure si podíem sortir. Primer han marxat avall en Toni i en Francesc. Al cap d’una bona estona tot i no estar clar hem decidit provar de continuar.

Jornada 19: Port de Riufred - Pic de Broate
Temps total
Temps parcial
Descripció
fotos
GPS
00:00
00:08
El temps és dolentot. Un vent fred i fort fa córrer els núvols grisos que no paren de passar.
00:12
Port de Riufred 2933m. (foto 2)
00:24
Pic Rodó de Canalbona 3003m. Ja hem assolit el primer tres mil de la serralada. Ens fem una ecaixada de mans tot contents per celebrar-ho.

00:44
00:12
Vèrtex Geodèsic de la Punta Gavarró 3115m. (foto 3)  El vent ha afluixat una mica, ens sorprèn veure gent a dalt la Pica. Són molt cridaners, segur doncs que són del vessant sud.

Per arribar al cim més alt de Catalunya ens caldrà baixar poc fins a una cresta-corredor i grimpar per passos de II. Algun de II+ si seguim ben bé el fil de la cresta. (foto 4)

00:56
00:05
Pica d’Estats 3143m. (foto 5)  Els baladrers eren un grupet de pioners, nois i noies, de l’agrupament escolta i guia Anselm Albareda. Renoi quin grupet més ferm. Ara que cada  vegada el moviment escolta és més “light” més “urbanita”, menys identitari, menys espiritual... que aquest grupet hagi pujat tot i l’amenaça del temps i algunes gotes en la progressió vol dir que encara n’hi ha d’autèntics. Tot seguit han arribat 3 xicots del País Valencià. Belles vistes dels Estanys d’Estats i de Sotllo. (foto 6)

01:01
00:02
Coll 3112m
01:03
00:43
Punta Verdaguer 3123m. (foto 7) Es veu la cresta dels Guins de l’Ase per on se’n va la divisòria i que haurem de fer a la tarda. A partir del cim del poeta-excursionista la carena es fa un crestall. És entretinguda i hi ha pedra solta però es pot fer sempre pel punt divisori d’aigües. (foto 8)  Només hi ha un punt lletjot a mitja baixada. És un  lloc que es posa molt dreta i al baixar carregats t’abalances molt cap endavant. Es pot esquivar per la dreta baixant a una canal per tornar a l’aresta de seguida. És maca de fer-la de manera integral.

01:46
01:37
Coll de Sotllo 2909m. (foto 9)  Ara tenim una colleta d’agulles que irremeiablement s’han d’escalar si no es vol esquivar un tros potser massa llarg de divisòria. Certament que es pot pujar per la via normal al Sotllo que la deixa a la seva esquerra. Nosaltres optem per escalar-la. (foto 10)  Ens posem l’arnés i amunt. No és tècnicament difícil però hi ha varis passos de IV. Si la càrrega que es porta és molta millor deixar el pes al coll o al final de les agulles i fer aquest fragment només amb el material d’escalada. Per sort el dia es va arreglant cada vegada més. Hem fet bé d’atrevir-nos a continuar tot i que en molts moments abans d’arrencar hem estat temptats de deixar-ho córrer.

03:23
00:20
Final de les agulles. (foto 11: visió d’aquestes des de passat el Pic de Guins de l’Ase).

03:43
00:32
Pic de Sotllo 3072m. (foto 12: visió de la Pica des del Pic de Sotllo) Descens fàcil. També veiem a la llunyania que després del cim de Guins de l’Ase la carena s’ajaça per la cara sud i serà molt fàcil de progressar-hi.

04:15
00:33
Coll de Guins de l’Ase 2868m. (foto 13) El tram següent és variat, té trams de cresta entretinguda, amb algun pas aeri i agullat, d’altres són però de pedra esmicolada i aplanada i també hi trobem trossos de grans blocs.
04:48
00:20
Pic de Guins de l’Ase 2963m. (foto 14 des del circ de Broate)  A partir d’aquí s’ha acabat la grimpada fins al Cap de Broate. (foto 55)  Sembla que ens deixi un  respir per picar fort després a la cresta del Circ de Salibarri. Cap a mà esquerra surt una cresta més ben definida que no hem pas d’agafar, cal decantar-se cap a mà dreta.
05:08
00:05
Coll 2746m. El caràcter de la carena ha canviat talment sembla una pastura pedregosa (foto 15). Malauradament la part nord està coberta per una mar de núvols que no ens deixa gaudir de les seves valls. Les bromes no s’acontenten amb el seu espai. Com si fossin onades intenten guanyar terreny vers el sud. Però el vent les retorna sempre al seu lloc originari.
05:13
00:04
Cota 2786m.
05:17
00:11
Cota 2780m. Es veuen unes gran parets tallades a la vessant nord.
05:28
00:08
Coll amb bivac i una fita de pedres que sembla que assenyala l’arrencada d’una sendera que es llença vers l’abisme. (foto 16)
05:36
00:17
Fals coll, punt més baix del circ 2642m.Bona vista cap a la banda sud on ja es veu la vall amb el refugi dalt d’una roca i a sota seu un plans idíl·lics. Bonic i tranquil. Trobem un bivac de pastor. (foto 17)
05:53
00:02
Cota 2637m.
05:55
00:03
Pal i fita. Sembla que hi puja un camí des de la cara nord.
05:58
00:25
Cota 2671m.
06:23
00:10
Cimal 2617m.  La boira continua impossibilitant la vista vers les valls profundes de la cara nord. (foto 18)
06:33
Coll 2589m.
06:38
00:25
Coll 2595m.  Fitat, punt de pas cap a Occitània. Cimal 2705m. Cim més alt 2740m.

07:03
Cim final de cresta Pic de Broate 2706m, on gira cap al nord la divisòria d’aigües. Preparem el bivac al següent cimal que és l’últim cap a l’oest doncs té unes roques planes aptes per estirar-s’hi. No duem sac de dormir. Només la funda de bivac per evitar pes. (foto 19: visió de la cresta cap a on continuarem demà)