Mentre esmorzem al Port de Romaset (foto 1) tenim la sort de veure un ermini que córrer entre les roques tot tafanejant la nostra presència.

Jornada 18: Port de Romaset o Rumaset ( o també Port Vell) - Port de Riufred
Temps total
Temps parcial
Descripció
fotos
GPS
00:00

00:45

Port de Romaset. Després d’un primer collet hi ha una paret molt dreta. Si no es volen tirar cordes cal esquivar-la grimpant per l’esquerra. Després s’aplana i s’avança caminant per un llom gens ressaltat.
00:15
Falç coll sobre el menut Estany de Riu Blanc que queda enfonsat a sota.
01:00
00:05
Cota 2807 des d’on es veu molt bé el massís de la Pica d’Estats i el Sotllo que es mantindrà durant tota la jornada. (foto 2) El Pic de Rumaset ja el tenim a prop, quedant a la nostra dreta.
01:05
00:20
Bretxa amb una canal molt dreta que hi arriba.
01:25
01:00
Pic de Rumaset 2841. Bones vistes cap als llacs que queden a la nostra esquerra (foto 37). Cadascun amb un color diferent de verds i blaus. Cap a orient el Tristaina i el Pic de l’Estany Forcat (foto 38) tanquen l’horitzó. A partir d’aquí hi ha una rastellera de puntes, tota la cresta està molt dividida en ressalts i colls. Hi ha fragments de roca descomposta i aèria. Passem per un esperó-paret que evitem per l’esquerra. Totes les escapatòries són per la banda del Llac d’Areste. (foto 3)
02:25
00:10
Topem amb una bretxa, força dreta. Es pot desgrimpar bé però les motxilles ens fan nosa, les baixem amb la corda fins el fons i desgrimpem sense dificultats. Amb la motxilla a l’esquena ens hauríem vist obligats a muntar un ràpel .Un cop a baix som a la cota 2734m. Davant nostra tenim una paret amb algun pas de IV, cap a la dreta és molt descomposta, tot cau, vers l’esquerra es veu més net de pedres soltes. Es pot també flanquejar per l’esquerra baixant una mica per la canal (foto 4) i remuntant tot seguit per evitar l’escalada.
02:35
00:25
Cimal després de la bretxa.
03:00
00:27
Coll 2745m. Immediatament abans hem esquivat una punta per l’esquerra. Per accedir al següent cim s’arrenca molt dret del coll (foto 5) però després ja es fa més fàcil.
03:27
00:16
Cim 2851m. Les vistes vers el Massís de la Pica són molt bones. (foto 6) En un moment de la cresta els perfils del Pic d’Areste i els de Monteixo es posen un davant de l’altre i semblen germans bessons. (foto 7)

03:43
00:41
Coll-bretxa 2787m. Per continuar tenim una paret d’escalada. Un cop dalt cal fer un ràpel per baixar a una altra bretxa molt més estreta, hi ha una baga per fer un ràpel d’uns 10 metres. Es pot esquivar per l’esquerra baixant per la tartera i remuntant tot grimpant fins al fons de la bretxa on hi arriba el ràpel. Per continuar cal progressar fent passos de II. (foto 8)
04:24
00:30
Pic Oriental de Canalbona 2914m. Seguim el fil de la cresta directe fins a un esperó, factible però cal anar amb compte doncs la roca no és massa fiable. (foto 9)
04:54
00:23
Port de Canalbona 2795m.Comença a ploure amb gotellades disperses.
05:17
00:40

Pic de Canalbona 2914m. Plou, quan arribem a la cresta cimera d’aquest cim on veiem pujar per l’altra banda en Toni i en Francesc. Els queda més tros a ells que a nosaltres per arribar al punt de trobada d’avui.

Cimall a les envistes del Llac 2954m.

Collet 2933m

Port de Riufred 2933m (foto 10)

05:57
Vibac en la zona de desguàs de l’estany més alt de Catalunya l’Estanyol Occidental de Canalbona 2870m. (foto 11)

Avui

El fort vent que bufa ha escampat la pluja. Estem a tocar del primer 3000 des de la costa. Demà si el temps ens deixa la Pica.(foto 12)