Tenim la vista sortint de la cabana del Puigmal, cim més alt del Pirineu Oriental que queda definit per la plana de la Cerdanya, que avui travessarem. (foto 1)

Jornada 7: Coll de Noufonts – Embassament de les Bulloses
Temps total
Temps parcial
Descripció
fotos
GPS
00:00
00:27
Sortim del Coll de Noufonts (foto 2). Pujant a dalt del cim hem vist un grup de muflons (foto 3).

00:23
Pic de Noufonts 2861 m. Hem vist a sota un grup molt gran d’isards. 70!!
00:50
00:13
Pic d’Eina 2786 m.
01:03
00:21
Coll de Torre d’Eina (foto 4)
01:24
01:09
Torre d’Eina 2850 m. Des d’on gaudim d’una bona vista del Carlit, la Cerdanya, el Cadí, el Pedraforca,...

A partir d’aquí la cresta té alguns punts en que s’ha de grimpar, però és senzilla (foto 5). Des d'aquí veiem, a ma esquerra, la Vall d'Eina, vall amb gran interès botànic i reserva natural (foto 6).

01:33
00:15
Circ de Cambradase. Pic oriental o superior 2750 m. Saxifraga media (foto 7). Molt bona vista de la Cerdanya. L’Albert es mira amb delit el corredors de neu (foto 8) i ja fa previsions de cara a l’hivern, els que es troben cap a llevant són menys drets, però els del centre i ponent n’hi ha dalt nivell.

01:48
02:17

Pic Occidental 2711 m (foto 9, feta des del cim).

Anem baixant i en poc temps trobem fites tant altes (foto 10) com persones.

Baixem per les pistes d’esquí. Primer pel pendent pronunciat d’un telecadira (foto 11).Als costats hi ha un bosc molt ben constituït de pi negre amb un sotabosc de neret molt bonic.

Més avall agafem una pista d’esquí fins a trobar una pista de cotxes que ens durà a una urbanització dels afores d’Eina on prenem el GR-36. Quan tomba cap a Sant Pere dels Forcats, a mà dreta, nosaltres seguim primer avall i tombem a l’esquerra per travessar en diagonal les pastures de la Rusclaina fins a la carretera envoltada de plantacions d’arbres (foto 12).

04:05
Coll de la Perxa 1581 m.

Sortim del Coll de la Perxa1579 m (foto 12) Punt on es troben les capçaleres de la conques del Segre i del Tet. Al costat del reustarant “Le Catalan” hi ha una font. Aquí es fa molt difícil trobar la divisòria d’aigües. És molt pla i molt humanitzat: tancats de pastures. Seguim el traçat antic del GR-10 que ens durà a les Bulloses pel Coll de Pam.

Travessem la carretera que porta cap a Mont-lluís i agafem la carretera que va cap a Bolquere

Molt aviat creuem la via del tren i deixem la carretera anant cap a mà dreta per passar per darrera d’una casa. Aquí agafem una pista que la seguim cap a l’est fins que amb uns 100 m arribem a la inflexió del pendent de la pista on trobem unes marques grogues i vermelles. Ara deixem la pista per anar cap a mà dreta per agafar la tanca que divideix uns camps. Som als Emprius.
04:10
00:10

Haurem de saltar la tanca per resseguir aquests dos camps amb la mirada vers una torre d’electricitat (foto 12) que ens indica la direcció a seguir.

Abans d’arribar a la torre ens desviem a l’esquerra per anar a trobar un petit esquei de roca a la zona de La Serra.
04:20

Esquei de roca (foto 12)

A partir d’aquí travessarem el Pla de les Artigues per fer-ho mirarem cap al nord i ens hi adrecem, creuem una pista al cap d’un parell de minuts i mentre avancem trobem unes mulleres amb uns 3 minuts més.
04:27
00:06 Carretera o pista asfaltada, punt d’inflexió del seu pendent això és un bon indicador que anem bé. En aquest punt ens enfilem vers el bosc de pi negre que tenim al davant. Comença el pendent de la jornada. Anem a buscar la carena.   4
04:33
00:05

Arribats a dalt ens sorprenen uns enfonsaments del terreny talment com trinxeres. Arribem a dalt de tot a una fita octogonal (foto 12)

per sobre d’ella hi ha un camí que careneja.

Agafem el camí carener cap a ponent, a mà dreta es bifurca i hi ha uns indicadors (foto 12) Nosaltres però hem d’anar cap a ponent.

04:38
00:03 Turó carener 1719 m amb una gran pedra que han aprofitat perfer-hi una barraca amb branques que s’hi recolzen. (foto 12) 5
04:41
00:08 Pla obert amb varis indicadors (foto 12) amb un camí més ample que allunyant-se de la divisòria marxa cap a la dreta.
04:49
00:07

Nou pujol amb “trinxeres” (foto 12) El camí no passa ben bé per dalt però tampoc s’allunya de la divisòria.

Tot seguit arribem a un coll des d’on es veu la carretera asfaltada que queda a uns 100m a mà dreta.

El camí evita un altra pujol atrinxerat que ens queda a mà dreta però retorna a la caren un cop passat aquest.

04:56
00:14

Els Estanyols. Clariana amb aiguamolls i coll amb carretera (foto 12) que hem de travessar per arribar a un aparcament amb una pista que hi arriba de manera transversal.

Molts pals indicadors de senders. (foto 12)

Travessem la pista que arriba a la carretera i agafem un camí que puja decidida cap a mà dreta vers la carena. El camí que agafem té un 25 pintat a sobre del tronc d’un pi. (foto 12)

Arribats a la carena deixarem el camí per anar cap a l’esquerra, passem per una petita plantació d’avets, més endavant el camí es perd. Tot seguit trobem un tancat que saltem cap a mà dreta i anem seguint per un bosc més brut amb grans formiguers.

05:10
00:04 Pista ampla amb pas de vaques (foto 12) Cal que la seguim a mà dreta coincidim aquí amb el GR-10. 7
05:14
00:15 Quan la pista arriba al seu punt més alt –proper al pal indicador 6,8 km Les Cretes- (foto 12) i comença a baixar la deixem per endinsar-nos per dins el bosc per anar a buscar la carena. Primer és una mica espès quan som més amunt és més net. Un filat ressegueix la carena, és bo de creuar-lo un tros més endavant deixant-lo a la nostra dreta per coincidir amb un camí que pràcticament careneja i val la pena seguir-lo marcat amb ratlles grogues (foto 12)

05:29
00:07

Pyrénées 2000. Pistes i remuntadors 1890m (foto 12)

Seguim per la pista amb remuntador que ens queda més a la dreta que va guanyant alçada.
05:36
00:05

Cruïlla de pistes. Agafem la de mà dreta.

Tot pujant arribem al final de la pista (foto 12) que coincideix amb un telecadira i ens enfilem per darrera seu cap a un turonet rocallós.

05:41

Turonet 1989 m

Tot baixant de seguida trobarem un pla amb cruïlla de pistes i una construcció a mà dreta. (foto 12)

Seguim cap a l’oest on trobarem un turonet 2005m amb un plafó indicador i a continuació baixarem per avançar arribant a uns altres telecadires i remuntadors.
05:48
00:17

Coll del Pam.La Belvédère.(foto 12) Aparcament. Rocam de granit.

Progressem per l’ample pista d’esquí que tenim davant de l’aparcament que s’enfila prou fort.

Quan s’acaba la pista seguim per dins el bosc.
06:05
00:05

La Gallinera 2127m Les Airelles. (foto 12) Telecadira.

Cal ara decantar-se cap a la dreta, tot baixant travessem una pista i una plantació d’avets joves. Remuntem i trobem una pista que marxa planejant cap a la nostra esquerra nosaltres hem de pujar cap a la dreta vers una altra telecadira.
06:10
00:16

Turó amb un parell de casetes de fusta i telecadira (foto 12)

Avancem molt alts ja primer planejant i després pujant suament fins al punt més alt de tota aquesta serra.
06:26
00:26

Roc de la Calma2213 m El rocam que dóna nom a aquest punt culminant no es troba en la cota més alta sinó que es troba abocat lleugerament cap a la cara sud des d’on es gaudeix d’una bonica vista. (foto 12) Taula orientadora.(foto 12)

Les vistes cap al nord són també esplèndides (foto 12)

Des d’aquí dalt fins a l’Estany de les Bulloses on hem d’arribar els indicadors marquen 55 minuts. Malauradament no serà aquest el nostre temps doncs la divisòria s’entortolliga pels estanys que tenim als nostres peus. Per altra banda molt bonics.Per continuar la divisòria de forma estricte aquí es fa molt difícil. Hauríem de fer una diagonal travessant les pistes i endinsar-nos al bosc per anar trobar un collet a la zona sud-est de l’Estany de la Pradella, cosa realment difícil doncs la divisòria no està ben dibuixada i no veiem el coll on hem d’anar a parar. Recomanem doncs baixar per les pistes –que queden a la dreta del telecadira- seguint el PR-13 cap al desguàs de l’estany i el seu refugi lliure ben conservat. (foto 12)

06:52
00:08

Estany de la Pradella. (foto 12) Com que l’estany desguassa cap al riu d’Angostrina i el Segre, l’haurem de vorejar per la dreta.

Fins al coll seguirem el GR-10 sense seguir la divisòria que ens queda més amunt però ja hem assenyalat les dificultats de seguir-la des del Roc de la Calma.
07:00
00:05 Coll on deixarem el GR-10 i ens enfilarem cap al 1r turó reprenent la divisòria. És una autèntica odissea doncs un cataclisme meteorològic tombà en aquest sector la majoria d’arbres i ha deixat un espectacle dantesc per on s’avança molt difícilment. (foto 12) Si renunciem a seguir la divisòria podríem passar pel camí que per sota segueix vorejant el llac anant cap a l’Estany Negre. 17
07:05
00:10 1r turó 1991m. L’orografia aquí és molt irregular travessem diversos collets un d’herbós i un segon amb un bassiol. Els arbres tombats continuen barrant el pas.   18
07:15
00:05 Arribats a un 2n pujol hem de baixar per un pendent ple de neret que no ens fa les coses fàcils.   19
07:20
00:10 Clariana 1972 m on retrobem el sender dels llacs. Aquí la cosa es fa confusa. Podem seguir el sender una mica vers l’est però l’haurem de deixar aviat, també podem travessar-lo per enfilar-nos cap al proper turó que tanca l’Estany de la Pradella pel nord que és cap a on hem d’anar. Mentre anem pujant veiem l’Estany Negre. (foto 12) 20
07:30
00:07 Turó amb vistes L’Estany de la Pradella 2038m (foto 12) 23
07:37
00:30

Pradell amb cabana molt ben feta (foto 12), amb estufa interior (foto 12) i tot! Raconet encantador

A continuació busquem un pas per enfilar-nos pel rocam (foto 12) que ens queda a la dreta II+ . El trobem per sobre d’uns trèmols que estan al principi de la paret. Un cop a dalt es fa força difícil saber per on passa la divisòria recomanem enfilar-nos fins dalt i baixar direcció nord per trobar la sendera que va cap a l’Estany llarg que no hem arribat a veure tot i tenir-lo ben aprop.

08:07
00:06 Sender que volta els llacs marcat amb línies grogues. En mapes més antics el marca com a HRP (alta Ruta Pirinenca) El deixem per seguir la divisòria que ens queda a mà esquerra des d’on veiem L’Estany del Recó. (foto 12) 27
08:13
00:11 Creuem el GR-10 pel punt més alt que coincideix amb la dibisòria i avancem per l’ample pastura per aconseguir arribar a la presa. (foto 12) 28
08:24

Embassament de Les Bulloses (foto48).

Avui hem fet 1050m i 25km

Per la nit, acabem de repassar l'itinerari (foto 12) que hem fet, i que farem demà.