En David Pérez ens ha tornat a fer de suport, primer hem anat al Coll d’Ares a amagar les grosses motxilles per poder fer un tram descarregats. Ha estat una bona pensada. Tot seguit cap a l’oratori de Sant Antoni de Can França sota el Coll de Malrem. Hi hem pujat amb 26 minuts i ens hem retrobat amb la fita 521.

Jornada 5: Coll de Malrem – Coll de Pal (Costabona)
Temps total
Temps parcial
Descripció
fotos
GPS
00:00
00:31 Som al Coll de Malrem. Tornem a ser a la cresta! Doncs apa a resseguir-la cap a ponent!

00:31

00:22

Primer hem seguit al costat de la tanca del bestiar. Abans d’arribar al Puig de Cal Pubill 1403 m, l’Albert s’ha desplaçat una mica vers la vessant francesa i ha trobat una font amb una goma i un abeurador. A la part cimera hi hem trobat prats que ara estaven molt florits.

00:53
 00:33

Fita 520 -Coll Vernadell - pugem vers el Montfalgars 1610 m buscant la carena, en la seva part final s’hi arriba entre dues tanques de filat.

01:26
00:08

Estem al cim de Montfalgars (1610m) Hi ha un vèrtex geodèsic, els pins priven de tenir-hi una bona vista.

Trobem en el recorregut marques blaves i vermelles –de manera esparsa fins al Costabona-.

01:34

00:38

Al Coll d’Ares –que hi passa la carretera de Molló a Prats de Molló i hi ha un petit restaurant- hi hem baixat amb 8 minuts.

Som a la cota 519.

02:12
00:25
Cota 517. Ara és tota una pastura doncs mantenen a ratlla els boscos de pi negre que no els deixen arribar a dalt.
 02:37
00:30

Amb 25 minuts més som al Coll de Prats (foto 1, foto 2) on hi ha la fita 516 i una pista de muntanya que travessa la frontera. Hi hem trobat uns senyors de Vilafranca del Penedès que venien a mirar com estaven els bolets.

03:07
00:15
Al cap de mitja hora som dalt d’un turó rocós i veiem a sota nostre Els Banys de la Preste (foto 3). Des del Coll d’Ares hem anat trobant diferents basses molt envaïdes de joncs i de ranuncles grocs.
03:22
01:23
Amb ¼ d’hora més som al Coll Pregon on hi ha la fita 515, anem feixucs duem a les motxilles el menjar de 3 dies i molta aigua doncs no sabem com estarà la font del Costabona. Al cap d’una hora arribem al Coll de Siern 1630m. A partir d’aquí la carena s’adreça i puja forta cap al Costabona.
04:45
00:20
Per sorpresa nostra amb 1:23 h ja som al refugi de Costabona (foto 4). Hi hem anat a deixar les motxilles i a descansar.
05:05
00:05
Després hem tornat a la cresta només amb les màquines de fotografiar, així sí que es camina bé, amb 20 minuts hem sigut al cim del Costabona 2464 m (foto 5). És el primer 2000 des del mar. D’aquí fins a la Cerdanya el recorregut ja és d’alta muntanya. Hem tingut bona vista del Canigó i el Tretzevents (foto 6), núvols però cap al sud. De fet durant el dia, tot i no ser molt compactes, ens han anat molt bé per caminar. Si no hagués estat així se’ns hagués menjat el sol.

05:10
Des del cim hem baixat cap al Coll de Pal per on passa el GR-10 i el Meridià Verd (foto 7). Hi veiem la fita 513 ara ja no en trobarem cap més!? Just abans d’arribar al coll en un turonet rocós hi ha una fita de pedra molt ferma de més de dos metres d’alçada (foto 8).

Avui hem fet 9 puigs i un cim

Una vegada arrbats al Coll de Pal, amb un quart d'hora baixem al refugi, per passar-hi la nit.

En una raconada del camí de baixada (foto 9) hi hem trobat la primera congesta de neu de la nostra ruta. També n’hi havia darrera, a la cara nord, a les Fonts del Tec que hem vist des del cim. Avui de bestiar hem vist una marmota sota el rierol-font del refugi un nombrós estol de gralles (27), un voltor i varis corbs. Pel que fa a la flora a destacar l’àster alpí a partir dels 1700 m. Les gencianes acaules al costat del refugi ja estaven en plena florida.

Un cop som al refugi, veiem que hi ha una font al costat del refugi (foto 10), que és un luxe que pocs dies es té.

El refugi té una capacitat per unes 15-20 persones. No està pas malament. Una taula d’alumini i 3 bancs per unes 10 persones. Una taula d’alumini per cuinar-hi i prestatges. També disposa d’una emissora de socors però està espatllada com també la el sistema de llum amb placa solar. L’Albert que és un manetes ha intentat posar-la en marxa però no se n’ha ensurtit.